عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
بازدید : 10647
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

معرفی و انواع تایمرهای آبیاری گلدان و باغچه

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. بعضی روزها که در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، برنامه آبیاری گل ها به هم می ریزد. آنها ممکن است محو یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی محو می شوند همیشه غم انگیز است. اما تایمر آبیاری خانگی مشکل شما را حل کرده است.

امروزه همه چیز هوشمند است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز به ما کمک کرد. حالا آبیاری باغچه ها، گلدان های خانگی و ... را می توان در حد اعتدال انجام داد. در ادامه با زمان آبیاری گلدان ها و باغچه ها آشنا خواهید شد. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را خواهید یافت و همچنین انواع زمان های آبیاری خانگی را می شناسید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین کنتور را انتخاب کنید.



برنامه آبیاری چیست؟

تایمر قوطی آبیاری وسیله ای است که در زمانی که شما تعیین می کنید به گل ها، گیاهان و باغ ها آب می دهد. یعنی می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و برای چند دقیقه آبیاری شود. این به شما این امکان را می دهد که برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل های شما دچار کمبود آب نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا چندین منطقه در باغ را آبیاری کند و نیازی به خرید چندین تایمر نیست. یک تایمر با سخت افزار نصب می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه مصرف آب بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث هدر رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه به صورت دستی مشکل است، آب زیادی را هدر می دهد. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره به گیاه می رسد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و جهان از مشکل آب رنج می برند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به ویژه اینکه بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری ناآماده این مقدار را افزایش داده است.



نکات مهم برای استفاده از سیستم آبیاری در منزل

بسته به مدل تایمر مورد استفاده، نکاتی نیز وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید به آنها توجه کنید. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3 یا 4 ماه (بسته به عملکرد تایمر) باتری ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

این تایمرها در فصل سرما و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد می ماند و می تواند بسیار بالا یخ بزند. اگر آب داخل دستگاه یخ بزند، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بالای 40 درجه و زیر صفر باشد. زیرا برای گل و تایمر مضر است.

در را ببندید و مراقب باشید که قبل یا بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. خیس کردن تایمر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به واحد باید همیشه باز باشد. فراموش نکن وگرنه آب به گل هایت نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد تنظیم کنید. اگر کمتر باشد آب لازم به گل ها نمی رسد و اگر بیشتر باشد ممکن است تایمر آسیب ببیند. فشار بهینه باید بررسی و تنظیم شود.

ساعت دیجیتال را به درستی تنظیم کنید. این دستگاه شامل تنظیمات AM و PM برای صبح و بعد از ظهر است. حتما ساعت را درست تنظیم کنید تا بتوانید درست و به موقع آن را پرداخت کنید.

مطالعه مقاله کامل: https://abniro.com/hose-faucet-timers/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com